בשנים האחרונות חלה התקדמות אדירה בכל הקשור להחדרת ידע ו טכנולוגיה לעולם הספורט, אשר נחשב עולם שמרני החושש מכניסה של כוחות חדשים העלולים לפגוע ב"רוח הספורט".

כמו בשאר תחומי החיים – הידע, הגלובליות, והרוח היזמית עשו את דרכם אל עולם הספורט המסוגר. השילוב של רצון ליצור יתרונות תחרותיים בעזרת אמצעים טכנולוגיים וזמינות אירועי הספורט בסלון הביתי של כל צופה, גרמה לקברניטי עולם הספורט וגופי השידור להפנים כי בשלה העת לחדשנות טכנולוגית.

משעון דופק ועד לשחק לצידו של רונאלדו

טכנולוגיית הספורט (ספורט-טק) מכילה בתוכה מגוון רחב של קטגוריות המיועדות מצד אחד לשפר את הביצועים הספורטיביים של הספורטאים, לתפעל אצטדיונים חכמים ומצד שני לשפר את חווית הצפייה ולהגדיל באופן משמעותי את ההכנסות של גופי השידור.

תחום שיפור הביצועים, שחלקו משיק לתחום טכנולוגיות מדעי החיים, הינו תחום בו הטכנולוגיה משמשת לשיפור ביצועים ספורטיביים, ניהול והתמודדות עם פציעות ובקרה על טיב ועצימות האימונים. ניתן למצוא החל מאפליקציות אשר מנטרות את הדופק ועד למערכות מתוחכמות המנתחות את תנועות הגוף, פעילות השרירים והיכולות הקוגניטיביות של כל ספורטאי ומסייעות לו לשפר את כישוריו בעזרת כלים אלו.

תחומים נוספים, ומרתקים לא פחות, הינם תחומי המציאות המדומה והמציאות הרבודה, אשר כבר כיום עושים מהפכה בכל הקשור למשחק עצמו, לדוגמא – באמצעות טכנולוגיית 'קו השער' בכדורגל, ולאימונים באמצעות הקמת מגרשים חכמים, המצוידים במצלמות שמכסות את כל תחומי המגרש, ובכך מאפשרות לנתח בכל רגע את מהלכי הספורטאים.

בנוסף, הספורט-טק עתיד לבצע מהפכה של ממש בחוויית הצפייה, באמצעות שידור הולוגרמות של השחקנים האהודים בעולם בסלון הבית של כל צופה, אשר יוכל להיכנס לתוך המגרש עצמו ולראות את מה שכריסטיאנו רונאלדו רואה.

ספורט-טק בישראל

ישראל היא עדיין איננה מעצמת ספורט, אך בכל הקשור לספורט-טק היא ניצבת בחזית העולמית.

ישראל, הידועה במצוינות טכנולוגית, סביבה יזמית מתקדמת וידע פיזיולוגי נרחב אשר נצבר בעת פיתוח תחומי מדעי החיים והביטחון, מהווה כר פורה ליזמי הספורט-טק. בשנת 2016 אינטל רכשה את הסטארט אפ Replay Technologies, המפתח טכנולוגיות רב ממדיות בתחום הווידאו, ואף הקימה סביב המיזם חטיבה חדשה בתחום הספורט (Intel Sport). חברת Play Sight, המייצרת מגרשי טניס חכמים השלימה לאחרונה סבב גיוס נוסף וניתן לומר כי היא שינתה מן היסוד את אופן אימוני הטניס. וכן חברת RSPCTאשר משפרת את הקליעה של שחקני הכדורסל, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המבוססת על שיטות של צלפים בצבא וקלעים אולימפיים. גם באולימפיאדה האחרונה שהתקיימה בריו ניתן היה לראות שימוש במגוון טכנולוגיות ישראליות.

תחום הספורט-טק מקבל אמנם פחות כותרות נוצצות בהשוואה ל פינטק והסייבר, אך הינו תחום בצמיחה עולמית מתמדת ומצוי על סף פריצה משמעותי. ישראל, כדרכה, מצויה בחוד החנית של הפיתוח הטכנולוגי והיזמי בתחום.

Source: barlaw.co.il