הוא הגיע לפקולטה מיד לאחר מלחמת יום הכיפורים, למד אצל טדסקי וזוסמן בתקופה שבה למדו משפט רומי, וכיום הוא השותף המנהל במשרד יגאל ארנון. שמפציר עו"ד חגי שמואלי, שיחה עם בסטודנטים – היו מעורביםc

הוא בוגר מחזור גי שמואלי של הפקולטה. ימי תחילת 1978 לימודיו, הוא מספר, היו סוערים ,1974במיוחד. "הגעתי לפקולטה במיד לאחר מלחמת יום הכיפורים. אלו היו ימים טעונים וכולנו היינו עדיין תחת הלם המלחמה. למדו איתנו במחזור לפחות עשרה סטודנטים שהיו נכים קשים וטריים מן המלחמה. זה הוסיף משהו לאווירת הלימודים הכללית. אבל גם בצל התקופה המתוחה, הפקולטה הייתה בסיס לחברויות מפתיעות."

אלו חברויות?

"בין יהודים וערבים, למשל, היו שפיתחו מערכות יחסים מצוינות. במקום איבה, שנאה ומתח - נוצרו קשרים. אנשים התבדחו על הכל, כולל על הפציעות, על הפרוטזות ועל המלחמה."

ואיך היו הלימודים?

"בשנה הראשונה הייתי קצת בהלם. נזרקתי פתאום לעולם שבו אני לא מבין בדיוק את המונחים ואת המיליםהמשפטיות. זה היה כמו ללמוד שפה חדשה. אחר כך צריך היה להבין מה זו חשיבה משפטית, ניתוח משפטי, קריאת פסקי דין ומאמרים והבנתם. זה לא היה קל, לא לי ולא לאף אחד מאיתנו. רמת הלימודים הייתה מאוד גבוהה והדרישות היו כמעט לא אנושיות. הלימודים בפקולטה נוהלו כולם על ידי גדולי הדור. בכל נושא היו מרצים שהיו האורים והתומים בתחום, והם כיוונו מאד גבוה."

מי למשל?

"מי שלימד אותנו תורת המשפט . ללמוד אצלו הייתה גד טדסקי היה חוויה בסדר גודל תיאטרלי. זה לא היה כמו לבוא לשיעור ולשמוע הרצאה וללכת למבחן. זו הייתה יואל זוסמןדרמה. וכמוהו היו רבים. ח בדיון אזרחי לדוגמה, מרים בן פורת ו בראיות, הרנון או פלר בפלילי, קרצ'מר בבינ"ל פומבי, לפידות בבינ"ל פרטי, לבונטין בחוזים, וייסמן במשפט עברי, מנחם אילון באתיקה מקצועית חיים כהן בקניין, בשטרות ונזיקין. הם אהרון ברק ו היו נושאי הבשורה, אחד אחד. ומי שהיו המתרגלים שלהם, הפכו גם הם בהמשך לבולטים. המתרגלת שלי במשפט פלילי בשנה א' הייתה , לא פחות, והמתרגלת מרים נאור . רות גביזון בתורת המשפט הייתה גדולי הדור היו המורים, גדולי הדור הבאים בתור היו המתרגלים. למדנו גם כמה מקצועות מצחיקים ממש, כמו משפט מקובל ומשפט רומי. אני מודה שאלה מקצועות שאני נושא פרטים

To view the full article click here

The content of this article is intended to provide a general guide to the subject matter. Specialist advice should be sought about your specific circumstances.