אזורי/ חובת מעסיק לחקור שמועות על הטרדה מינית

בית הדין האזורי קבע כי על המעסיק לחקור שמועות על הטרדה מינית במקום העבודה, גם אם לא הוגשה אליו או אל גורם אחר כלשהו תלונה רשמית.

בית הדין קבע כי בכל מקרה שבו למעסיק (מנהלו הישיר של עובד גם נחשב למעסיק) נודע על מקרה של הטרדה מינית, הוא חייב להעבירו לבירור על ידי ה"אחראי" שמונה לנושא. המנהל אינו צריך להפעיל במקרה שכזה שיקול דעת האם מדובר במידע מבוסס או לא. מנהל השומע שמועה על כך שעובד שלו הטריד מינית עובדת, חייב לדווח על כך באופן מידי ל"אחראי" גם אם לא הוגשה תלונה בעניין ההטרדה.

נקבע כי החובות המוטלות על כל מנהל להעביר לידיעת הממונה על הטרדה מינית כל מידע שמגיע לאוזניו (בין תלונה ובין מידע שאינו מגובה בתלונה) מיועדות להגן לא רק על נשים או גברים שיתכן שהם קורבנות של ההטרדה המינית, אלא גם על אלו ששמם הטוב נפגע כתוצאה משמועה כזו או אחרת על היותם מטרידים מינית. הטחת האשמות או הפצת האשמות על אדם כי הוא הטריד מינית מהווה פגיעה קשה ביותר בשמו הטוב, ועשויה לגרום לו נזקים כבדים. מעסיק שמפר חובתו זו כלפי מי מעובדיו, בין שמדובר בעובדת ומבין שמדובר בעובד, ייתכן שיחויב לפצות את העובד או העובדת הנפגעים.

במקרה זה נקבע פיצוי על עוגמת נפש של 25,000 ₪ לגבר ששמו הטוב נפגע כתוצאה משמועה.

(סעש (ת”א) 42650-06-14 פלוני פלוני נ’ תעבורה אחזקות בע”מ)

The content of this article is intended to provide a general guide to the subject matter. Specialist advice should be sought about your specific circumstances.